ID: 12199
Honda Civic B18C-R Turbo
€5.995,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Hierbij zet ik mijn Honda Civic B18C-R Turbo te koop.
De reden van de verkoop is dat ik, na lang twijfelen, toch iets anders wil.
De Honda is voorzien van een B18 Turbo met een vermogen van 300 - 350 pk.
Motorisch heeft de auto (veel) meer potentie maar ik wilde altijd een veilige set-up hanteren.
Het inlaatspruitstuk is stock. Wel zijn er grotere injectoren geplaatst (750cc). Het uitlaat spruitstuk is van gietijzer en er is een hydraulische turbo geplaatst. De radiateur is van Mishimoto en er is een catch-can + olie koeler geplaatst. De aandrijfassen zijn ook vernieuwd en zijn van het merk H-Sports.
De turbo spoelt snel op waardoor er weinig lag is. Ook hier is het weer zo dat ik liever met een veilige set-up rij dan op het randje. Mocht je dit willen is dit met een aantal aanpassingen en een re-tune wel mogelijk.
Wel moet ik erbij vermelden dat de motor tussen de 110k en 120k heeft gelopen (aankoopbewijs van het motorblok is aanwezig).
Het onderstel is voorzien een camber-kit, sway-bar, een schroefset van BC-Sports en meer.
Ook zijn de remmen aangepakt met een ITR-swap aan de achterzijde. Verder zijn er Ferodo remblokken en Stop-Tech schijven gemonteerd.
De uitlaatlijn is van Spoon.
De banden zijn semi-slicks en zijn zo goed als nieuw en zorgen voor een zeer goede wegligging.
Ook heb ik vorig jaar de onderkant van de auto (en wielkassen) in de tectyl laten zetten om roest e.d. tegen te gaan.
Verder is de auto aan de binnenkant leeg. Aan de bestuurderskant is een sportstoel van Bride geplaatst. Ook is de auto voorzien van een origineel Type-R stuur uit een EP3.
De lak van de auto is in goede conditie. Een aantal jaar geleden is de auto opnieuw gespoten (binnen/buitenkant).
Vorige maand heb ik de auto laten poetsen om zo de lak weer mooi naar boven te krijgen. Je zult ongetwijfeld wat plekjes vinden maar dit alles hoort ook bij de leeftijd van de auto.
Tot slot: bent je op zoek naar een goed onderhouden, snelle en qua uiterlijk standaard Civic, neem dan gerust contact met mij op.
Op onzin biedingen, vragen als wat is de laagste prijs en testpiloten reageer ik niet.
(Geen inruil!)
Mocht je serieuze interesse hebben, dan maken we een afspraak om de auto in het echt te zien. Als de interesse vervolgens nog concreet is zal er een proefrit volgen.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd Groeneveld
De reden van de verkoop is dat ik, na lang twijfelen, toch iets anders wil.
De Honda is voorzien van een B18 Turbo met een vermogen van 300 - 350 pk.
Motorisch heeft de auto (veel) meer potentie maar ik wilde altijd een veilige set-up hanteren.
Het inlaatspruitstuk is stock. Wel zijn er grotere injectoren geplaatst (750cc). Het uitlaat spruitstuk is van gietijzer en er is een hydraulische turbo geplaatst. De radiateur is van Mishimoto en er is een catch-can + olie koeler geplaatst. De aandrijfassen zijn ook vernieuwd en zijn van het merk H-Sports.
De turbo spoelt snel op waardoor er weinig lag is. Ook hier is het weer zo dat ik liever met een veilige set-up rij dan op het randje. Mocht je dit willen is dit met een aantal aanpassingen en een re-tune wel mogelijk.
Wel moet ik erbij vermelden dat de motor tussen de 110k en 120k heeft gelopen (aankoopbewijs van het motorblok is aanwezig).
Het onderstel is voorzien een camber-kit, sway-bar, een schroefset van BC-Sports en meer.
Ook zijn de remmen aangepakt met een ITR-swap aan de achterzijde. Verder zijn er Ferodo remblokken en Stop-Tech schijven gemonteerd.
De uitlaatlijn is van Spoon.
De banden zijn semi-slicks en zijn zo goed als nieuw en zorgen voor een zeer goede wegligging.
Ook heb ik vorig jaar de onderkant van de auto (en wielkassen) in de tectyl laten zetten om roest e.d. tegen te gaan.
Verder is de auto aan de binnenkant leeg. Aan de bestuurderskant is een sportstoel van Bride geplaatst. Ook is de auto voorzien van een origineel Type-R stuur uit een EP3.
De lak van de auto is in goede conditie. Een aantal jaar geleden is de auto opnieuw gespoten (binnen/buitenkant).
Vorige maand heb ik de auto laten poetsen om zo de lak weer mooi naar boven te krijgen. Je zult ongetwijfeld wat plekjes vinden maar dit alles hoort ook bij de leeftijd van de auto.
Tot slot: bent je op zoek naar een goed onderhouden, snelle en qua uiterlijk standaard Civic, neem dan gerust contact met mij op.
Op onzin biedingen, vragen als wat is de laagste prijs en testpiloten reageer ik niet.
(Geen inruil!)
Mocht je serieuze interesse hebben, dan maken we een afspraak om de auto in het echt te zien. Als de interesse vervolgens nog concreet is zal er een proefrit volgen.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd Groeneveld