ID: 5177
BMW K100 Custom. Caferacer / Dirt Tracker. Uniek!
€2.500,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Te koop mijn mooie en unieke K100. De motor is oorspronkelijk een K100RT, nadat ik voor woon werk verkeer de kuipen en koffers niet meer nodig had heb ik besloten e.e.a. aan te passen. Het resultaat is iets heel anders dan origineel, een kale rijdersmachine met de betrouwbaarheid van een BMW Tourmotor. Of het een caferacer, dirt tracker of wat dan ook is geworden mag je zelf bepalen :) De lijst met aanpassingen is te lang om op te noemen, maar hier een in ieder geval een poging:
- Alle kappen, kuipwerk en originele verlichting verwijderd m.u.v. originele Aluminium tank. Mocht je willen kun je deze mooi polijsten, past beter bij de spatborden.
- Frame ingekort voor een tracker-stijl zitje (je kan er met tweëen op, maar moet elkaar wel lief vinden). Vakkundig gelast en vlakgeslepen, zelfde diameter en wanddikte buis gebruikt. Net zo sterk als origineel. Zitpositie is een cm of vier lager dan origineel.
- Koplamp behuizing van een of andere Kawasaki chopper, met het binnenwerk van een Golf 1 (helder glas, zwart kruis).
- Kleine cateye knipperlichten, smoke lampglas.
- Achterlichtje gehuisvest in een oude gazelle koplamp.
- Aluminium superbike stuur voor een wat meer voorovergeplaatste zit (minder last van wind op je nek op de snelweg)
- Voorband Heidenau K60 90/90-18 inch (zie je vaak op Enduro modellen)
- Achterband Heidenau K60 Scout 5.10-17 inch (met doorlopende middenstreep, gunstiger voor de slijtage)
- Kabelboom grondig uitgedund, overbodige luxemodules verwijderd. Herplaatst in platte zekeringkast onder het zitje, samen met de ECU.
- Kleinere AGM accu bovenop het motorblok. (Start er prima mee)
- K&N luchtfilter, oorspronkelijk voor een Citroen AX bedoeld
- Megaton uitlaat, gebaseerd op originele voorbochten met een zelfgemaakt collector en eindpijp.
- Instelbare brandstofdrukregelaar om te compenseren voor de uitlaat en luchtfilter (iets hogere druk dan standaard)
- Frame doorkijk leeggemaakt, diverse onnodige beugels vewijderd
- Tellerbak verwijderd, klein formaat digitale combinatieteller teruggeplaatst.
- Aluminium spatborden voor en achter.
En waarschijnlijk nog veel andere zaken die ik nu vergeet. De motor rijdt erg goed, je kan zelfs met deze grove banden er erg fijn mee sturen. Een wegracer is het natuurlijk niet maar de transformatie heeft er een veel leukere machine van gemaakt. Altijd voldoende trekkracht met de sterke 1000cc vierpitter. Technisch een super betrouwbaar ding, mocht er toch iets stuk gaan kun je goed aan onderdelen komen. De hele aandrijflijn, wielophanging en remmerij is 100% origineel BMW. Ook heeft de K100 een grote groep liefhebbers waar je met allerhande vragen terecht kan.
Samengevat: een unieke motor waar je absoluut mee gezien mag worden!
De rede dat ik hem verkoop is dat ik een heel ander soort motor heb gekocht (Dnepr uit 1960) en ik met deze te weinig meer doe.
- Alle kappen, kuipwerk en originele verlichting verwijderd m.u.v. originele Aluminium tank. Mocht je willen kun je deze mooi polijsten, past beter bij de spatborden.
- Frame ingekort voor een tracker-stijl zitje (je kan er met tweëen op, maar moet elkaar wel lief vinden). Vakkundig gelast en vlakgeslepen, zelfde diameter en wanddikte buis gebruikt. Net zo sterk als origineel. Zitpositie is een cm of vier lager dan origineel.
- Koplamp behuizing van een of andere Kawasaki chopper, met het binnenwerk van een Golf 1 (helder glas, zwart kruis).
- Kleine cateye knipperlichten, smoke lampglas.
- Achterlichtje gehuisvest in een oude gazelle koplamp.
- Aluminium superbike stuur voor een wat meer voorovergeplaatste zit (minder last van wind op je nek op de snelweg)
- Voorband Heidenau K60 90/90-18 inch (zie je vaak op Enduro modellen)
- Achterband Heidenau K60 Scout 5.10-17 inch (met doorlopende middenstreep, gunstiger voor de slijtage)
- Kabelboom grondig uitgedund, overbodige luxemodules verwijderd. Herplaatst in platte zekeringkast onder het zitje, samen met de ECU.
- Kleinere AGM accu bovenop het motorblok. (Start er prima mee)
- K&N luchtfilter, oorspronkelijk voor een Citroen AX bedoeld
- Megaton uitlaat, gebaseerd op originele voorbochten met een zelfgemaakt collector en eindpijp.
- Instelbare brandstofdrukregelaar om te compenseren voor de uitlaat en luchtfilter (iets hogere druk dan standaard)
- Frame doorkijk leeggemaakt, diverse onnodige beugels vewijderd
- Tellerbak verwijderd, klein formaat digitale combinatieteller teruggeplaatst.
- Aluminium spatborden voor en achter.
En waarschijnlijk nog veel andere zaken die ik nu vergeet. De motor rijdt erg goed, je kan zelfs met deze grove banden er erg fijn mee sturen. Een wegracer is het natuurlijk niet maar de transformatie heeft er een veel leukere machine van gemaakt. Altijd voldoende trekkracht met de sterke 1000cc vierpitter. Technisch een super betrouwbaar ding, mocht er toch iets stuk gaan kun je goed aan onderdelen komen. De hele aandrijflijn, wielophanging en remmerij is 100% origineel BMW. Ook heeft de K100 een grote groep liefhebbers waar je met allerhande vragen terecht kan.
Samengevat: een unieke motor waar je absoluut mee gezien mag worden!
De rede dat ik hem verkoop is dat ik een heel ander soort motor heb gekocht (Dnepr uit 1960) en ik met deze te weinig meer doe.